קורוזיה במעגלים אלקטרונים

coatech.co.il

קורוזיה- שיתוך, הוא תהליך כימי הנוצר בעקבות התרכבות חומר שבה במגע עם חומר אחר הנמצא בסביבתו. בד"כ הקורוזיה מתפתחת על מתכות, אבל היא עשויה להתפתח גם על חומרים אחרים כתוצאה מחשיפה להשפעות כימיות שונות, לרבות, אדי כימיקלים.

לרוב, אנו נחשפים לקורוזיה של הברזל, כלומר תחמוצת הברזל המכונה חלודה. תחמוצת זאת מתפתחת עם הזמן כתוצאה מחשיפת המתכת לחמצן ומתבטאת במראה של שכבת תרכובת כתומה ו/או ירוקה על גבי המתכת. שכבת החלודה מתפוררת עד מהרה וגורמת להרס המתכת. ככל שהמתכת עדינה יותר (דקה יותר ו/או בעלת צפיפות חומר נמוכה), הרס החומר יהיה מהיר יותר.

חשיפת מעגל אלקטרוני לתנאי הסביבה ללא הגנה מתאימה, מובילה עם הזמן להתפתחות קורוזיה על גבי שכבת המעגל, הרכיבים והחיווט. ניתוקים, קצרים והתפוררות הלחמות הן חלק מרשימה ארוכה של תקלות ובעיות שמקורן בקורוזיה על גבי המעגלים האלקטרונים.

לחות, מים, מליחות ואדי כימיקלים, מהווים זרזים להתפתחות התהליך הכימי והיווצרות החלודה ולכן במערכות אלקטרוניות שאינן מוגנות מפני חשיפה לתנאי הסביבה השונים, נצפה לכמות תקלות רבה, נזקים והרס רב.

COATECH מציעה פתרון הגנה למערכות ומעגלים אלקטרונים מפני היווצרות קורוזיה, באמצעות ציפוי שכבת הגנה על גבי הרכיבים, החיווט והמעגל האלקטרוני. באמצעות מגוון חומרים ייעודיים בעלי דרגות חסינות שונות, COATECH מספקת הגנה בהתמודדות עם כלל השפעות הסביבה.

תהליכי הציפוי ב- COATECH, נבדקים עפ"י תקן IPC-610, המגדיר את הנדרש לבחינת האיכות ביישום שכבת ציפוי על גבי רכיבים ומעגלים אלקטרונים.

עפ"י מבדקים וסקרים שערכנו אל מול לקוחות החברה בכלל התעשיות בישראל, תהליכי ההגנה למעגלים אלקטרונים ב- COATECH נמצאו יעילים והעניקו למערכות האלקטרוניות, אורך חיים רב יותר וללא תקלות או נזקים לרכיבים.

Share This:

דילוג לתוכן