ציפוי מעגלים אלקטרוניים

EIM-COATECH, מתמחה במתן פתרונות ציפוי קונפורמי והגנה למערכות אלקטרוניות (מעגלים מודפסים, כרטיסים אלקטרוניים ורכיבים אלקטרונים), במטרה לאפשר למערכות, אורך חיים רב יותר ולמנוע ברגעי האמת כשלים בתפקודם, הנובעים בין היתר מתנאי עבודה קיצוניים, השפעות מזג האוויר והסביבה ומזהמים שעלולים להימצא על משטח המעגלים המודפסים.

בכל תחומי התעשייה, כרטיסים אלקטרונים חשופים למכלול של תנאים סביבתיים ותנאי עבודה שעלולים לפגוע בתקינותם:
הבדלי טמפרטורה קיצוניים, חשיפה לאבק/אובך כבד, לחות, חשיפה לאדים של חומרים כימיקליים שונים, מליחות גבוהה, מגע עם מים ואף מזהמים רבים ושונים נוספים.
תנאי סביבה אלה משפיעים באופן ישיר על הרכיבים, על תקינות המעגל המודפס ואף על החיווט ועלולים ליצור קצרים, קורוזיה, פטריות, בקטריות, לפורר הלחמות, לפגוע במשטח המעגל המודפס ואף נזקים נוספים שיפגעו בתקינות הרכיבים, המעגל והמערכת כולה.

היכולות הטכנולוגיות בשילוב הניסיון המקצועי של אנשי הצוות ב- COATECH, מאפשרים להציע ללקוחות החברה פתרונות הגנה למערכות האלקטרוניות בהתאם לתנאי העבודה והסביבה אליהם הן מיועדות.

כפי שתארנו, חשיבות הציפוי נמדדת בראשונה בעמידות שכבת ההגנה אל מול תנאי הסביבה השונים ומניעת נזקים לתפקוד הרכיבים והמערכת האלקטרונית בכללותה, יחד עם זאת, קיימת חשיבות גבוהה גם ליכולת הסרת ציפוי ללא פגיעה ברכיבים ובמשטח המעגל המודפס. במקרים לא מעטים נדרשים מהנדסים וחברות הפיתוח לבצע שידרוגים והחלפות רכיבים ואף לבצע שינויים נקודתיים במעגל האלקטרוני. על מנת לאפשר תהליכים אלה, נדרש לבצע הסרת ציפוי מהרכיבים וממשטח המעגל.
אי יכולת ו/או יכולת מוגבלת של הסרת הציפוי, תפגע בגמישות לתקן/לשדרג את המערכות האלקטרוניות. כל שכן, ההשקעה שנדרשה ליצור המעגל האלקטרוני תרד לטימיון בעת הצורך בפסילתו.
לאור זאת, עלינו להבטיח כי חומרי הציפוי בהם נעשה שימוש יעמדו בשני קריטריונים מרכזיים:
1. שכבת הגנה מלאה מפני מפגעים סביבתיים והשפעות חיצוניות שיפגעו בתפקוד התקין של הרכיבים והמעגל האלקטרוני.
2. יכולת הסרת ציפוי באופן אחיד וללא פגיעה או נזק לרכיבים ולמשטח המעגל.

חומרי הציפוי
על מנת לספק הגנה מרבית למערכות האלקטרוניות, COATECH עושה שימוש במגוון סוגי ציפויים: ציפוי אקרילי, ציפוי פוליאוריטן, ציפוי סיליקון וציפוי אפוקסי.

  • ציפוי אקרילי (לכה)
    הציפוי האקרילי (לכה), ביכולתו לספק הגנה מלאה מפני חשיפה ללחות, אבק/אובך, קורוזיה, פטריות, בקטריות ומליחות. חומר הציפוי זוהר תחת תאורת U.V ומאפשר בקלות לבחון את שלמות שכבת הציפוי. בעת הצורך, הציפוי האקרילי ניתן להסרה כוללת מהמעגל בתהליך הסרה תלת שלבי המשלב חומר הסרה וטכנולוגיה מתקדמת. בין חומרי הציפוי האקריליים של חברת HUMISEAL בהם COATECH עושה שימוש ניתן למצוא את: 1B31,1B73.
  • ציפוי פוליאוריטן
    ציפוי פוליאוריטן, ביכולתו לספק הגנה מפני חשיפת המעגל והרכיבים ללחות ומליחות גבוהים ואדי חומרים כימיקלים שונים. חומר הציפוי זוהר תחת תאורת U.V ומאפשר בקלות לבחון את שלמות שכבת הציפוי. בשל עמידות ציפוי הפוליאוריטן לחומרים כימיים, תהליך הסרת ציפוי של חומר הפוליאוריטן מורכב מזה של הציפוי האקרילי, אך במידה ויידרש, coatech מחזיקה באמצעים הנדרשים לביצוע המשימה. בין חומרי ציפוי הפוליאוריטן של חברת HUMISEAL בהם COATECH עושה שימוש ניתן למצוא את: 1A20 ,1A33.
  • ציפוי סיליקון
    ציפוי הסיליקון מנצל את תכונות החומר לסגירה מוחלטת של המערכת האלקטרונית מהשפעות חיצוניות לרבות: שינויי טמפרטורה קיצוניים, חשיפה לאדי חומרים כימיים ולחות גבוהה. גמישות החומר מאפשרת לבודד השפעות של לחצים וזעזועים שהמערכת האלקטרונית עשויה להתמודד איתן. במידת הצורך, ציפוי זה ניתן להסרה באופן נקודתי בלבד.
  • ציפוי אפוקסי
    ציפוי אפוקסי מבודד באופן מוחלט את הרכיבים האלקטרונים ומשטח המעגל המודפס מהשפעות הסביבה. חומרי הציפוי האפוקסי שונים זה מזה, בין היתר במידת הקושיות והאלסטיות שלהם. בהתאם לייעוד המערכת האלקטרונית, ניתן לבחור חומר ציפוי אפוקסי, שיאפשר למערכות האלקטרוניות להתמודד בהצלחה בתנאי הרעדות וזעזועים. הציפוי האפוקסי אינו ניתן להסרה.  

מיסוך סלקטיבי
לצורך ציפוי סלקטיבי (מיסוך אזורים בהם הציפוי פוגע בתפקוד המעגל), הצוות המנוסה ב- COATECH, מספק יכולות מיסוך רכיבים, מחברים, פסי ארקה, חיווט וכן אזורים בהם יש צורך במיסוך ברמת דיוק מרבית.
השילוב בין איכות חומרי המיסוך השונים ( לרבות: סרטי מיסוך ומבודדים ) והניסיון המקצועי של הצוות, מאפשר ל- COATECH לספק ללקוחותיה מענה לכלל דרישתם הסלקטיבית.

תקנים וביקורת איכות בציפוי מעגלים מודפסים
התקנים הבינלאומיים המחמירים (IPC-830 , MIL STD , IPC-A-610 CLASS III), לרבות בדיקות איכות הציפוי (בדיקות איכות פנימיות וחיצוניות לחברה), מאשרות את יעילות תהליכי הציפוי של חברת EIM-COATECH, בהגנה על מערכות אלקטרוניות בתנאי הסביבה השונים.

    • בדיקת איכות הציפוי – בדיקה זאת מתבצעת ע"י מבקר איכות תחת תאורת (U.V), על כל מעגל שעבר את תהליך הציפוי. הבדיקה נועדה לוודא כי תהליך הציפוי עומד בדרישות הלקוח ובכפוף לאזורי המיסוך שנקבעו.
    • בדיקת עובי הציפוי – בדיקה זאת נעשית ע"י מבקר איכות, על מדגם של מעגלים מתוך סדרה כוללת. הבדיקה נועדה לוודא כי עובי הציפוי עומד בתקנים המחמירים ובהתאם לדרישת הלקוח.
    • בדיקות חוזק הציפוי (אדהזיה) – בדיקה זאת נעשית ע"י מבקר איכות על מדגם של מעגלים מתוך סדרה כוללת. הבדיקה נועדה לוודא כי חוזק הציפוי עומד בתקנים המחמירים ובהתאם לדרישת הלקוח.
  • בדיקת תיקוף תהליך- מבדק חיצוני המתבצע אחת לשנה ע"י מעבדה חיצונית. המבדק בוחן את יעילות הציפוי אל מול תנאי הסביבה עליהם נועד להגן ובכך לאשר כי תהליכי הציפוי שחברת EIM-COATECH מספקת, אכן עומדים בתקנים וביעדים.
coatech.co.il
coatech.co.il
coatech.co.il

ציפוי מעגלים

* כל סוגי הציפויים: אקרילי, פוליאוריטן, סיליקון, אפוקסי.

* שכבת הגנה מפני תנאי סביבה קיצוניים:
טמפרטורה, לחות, אבק, אדי כימיקלים.

* מניעת התפתחות: קורוזיה, חלודה, התפוררות הלחמות ורכיבים.

* מניעת פריצת מתחים, מניעת קצרים, מניעה וטיפול ב- TIN WHISKERS.

* מיסוך רכיבים ואזורים עפ"י דרישה.

* ביצוע בדיקות איכות מקיפות עפ"י תקן IPC-610.

coatech.co.il
coatech.co.il
coatech.co.il
coatech.co.il

Share This:

דילוג לתוכן